מערכת לתכנון משאבי הארגון ERP
התוכנה שמטפלת בכל מערכות המידע בארגון
שיווק, מח' הזמנות, ייצור, מחסן, רכש , כספים וכד.
מאחדת את כלל מערכות המידע של הארגון למערכת אחת ומאפשרת שימוש במידע משותף באופן אינטגרטיבי ובעל ממשק אחיד,
הינה מערכת מודולרית שבנויה רובד על רובד כשכל רובד קשור ברובד הקודם.
לדוגמא: מח' הזמנות מקימה הזמנת לקוח -> הזמנת הלקוח מועברת אוטומטית לקו הייצור ->
קו הייצור מעביר את הזמנת לקוח תהליך של ניתוב בין מחלקות הייצור השונות עד שמגיעה למחסן תוצ"ג -> תהליך שליחה ללקוח -> תיאום והתקנה -> הנה"ח.
כל מודל בתהליך מהווה רובד בפני עצמו שעליו מתבסס הרובד הבא.
שיטת ההטמעה המומלצת על ידנו הינה להטמיע מודל מודל ולא הטמעה רוחבית שכוללת את כל רובדי הארגון בו זמנית, כך שאם יש צורך בהתאמות ושינויים במודל אחד , זה לא ישפיע על שאר המודלים.
פרויקט ההטמעה בארגון משלב שיתוף פעולה בין אנשי התוכנה שמביאים איתם את הידע המערכתי והניסיון שלהם בהטמעה בארגונים לבין אנשי הארגון שמביאים איתם את הידע וההכרות האישית עם הארגון שלהם.
אתגרית תוכנה לניהול עסק – גמישה ומודולרית
יתרון נוסף במערכת ERP – ישנם מודולים סטנדרטיים כמו הנה"ח שנמצאים תחת פיקוח של רשויות המס, וישנן מודולים מאד דינאמיים ומשתנים כמו תהליך הקו ייצור – כל מפעל לובש את דמותו של מנהל המפעל שלו, ככל שהמנהל יותר בעל חזון ויצירתיות, כך ייעזר בניהול במערכות מידע מתקדמות שיאשפרו לו שקיפות מוחלטת על מה שנעשה במפעל.
מערכות ERP – מתאימות לכל סוגי המנהלים, ההבדל הינו רק ברמת פיזור הסמכויות והשליטה במערכות המידע.
לסיכום,
מערכת ERP גמישה ומודולרית מקנה לארגון שליטה ושקיפות על כל נושא עיבוד הנתונים בארגון בכל הרבדים , מערכת כזאת, מתקדמת עם הארגון ומותאמת בדיוק לצרכי הארגון המשתנים והדינאמיים.